• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Det ser väl likadant ut i hela världen ?! Sverige är inte på något sätt unikt om man bortser från att vi inte har ”stängt ner” helt som i många andra länder...

...men visst, ja håller med Dig om ”dubbla budskap”, för man har ju sett trängseln inne på t.ex Ullared, etc... men det betyder inte att de e rätt att öppna upp för stora publika evenemang ändå !!

Vi ser ju nu en oroväckande ökning av Corona sjuka...inte minst här nere i Skåne, så att ens ta en diskussion om att öppna upp ytterligare är i min värld högst olämpligt !

Vi måste helt enkelt avvakta och se hur hösten artar alternativt urartar sig...

Håller helt med dig. Sverige är på inget sätt unikt vad gäller hanteringen av kultur och idrott.

Det kommer nog dröja till 2021 innan vi ser en större publik där igen, vilket är klokt. Det är dock fler platser/tillställningar och butiker/transportmedel som bör tillämpa 50-regeln, inte färre!

Här i huvudstaden uppmanar SL gång på gång att man helt ska undvika kollektivtrafiken, men folk verkar bara lyssna med ena örat...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 493
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
837
Håller helt med dig. Sverige är på inget sätt unikt vad gäller hanteringen av kultur och idrott.

Det kommer nog dröja till 2021 innan vi ser en större publik där igen, vilket är klokt. Det är dock fler platser/tillställningar och butiker/transportmedel som bör tillämpa 50-regeln, inte färre!

Här i huvudstaden uppmanar SL gång på gång att man helt ska undvika kollektivtrafiken, men folk verkar bara lyssna med ena örat...


Att helt undvika kollektivtrafiken är ju inte ens möjligt för alla så det är ju knappast konstigt att folk inte gör det.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Att helt undvika kollektivtrafiken är ju inte ens möjligt för alla så det är ju knappast konstigt att folk inte gör det.

Såklart inte alla, då är det ingen mening att köra några bussar/tunnelbana, utan att de som kan undvika kollektivtrafiken ska göra det... genom att t ex jobba hemma, cykla, ta bilen etc.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag arbetar hemifrån sedan mitten av mars. Har ändrat en del rutiner för att dra mitt strå till stacken inte minst genom att uträtta privata ärenden, såsom t.ex mathandling vid tider då det inte är rusning dit, men nu under semestertider är det helt hopplöst.
Kommer precis från min Ica Malmborgs och där inne va de fullständigt kaos !! Vansinnigt med människor i alla åldrar och det fanns ingen möjlighet ens att kunna hålla avstånd hur mycket man än försökte...

Det borde vara krav även på handlarna att tillse att inte för många kunder är i affären samtidigt... :(

Gällande kollektivtrafiken, så skulle ja aldrig sätta mig på en buss eller tåg under rådande omständigheter. Dessa medel är till för dom som inga andra val har!
Jag tar mig fram med min bil eller så spatserar jag dit ja ska... :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Exakt ! Ja vet... va själv ute i Västra hamnen, så ja vet... :( och då e de väl likväl inte ok att ens tänka tanken att öppna upp för kulturella evenemang?!
Varför? Varför okej med det ena men inte med det andra? Då får de väl införa lock down i så fall. Så det blir konsekvent för det är det inte idag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Det är de dubbla måttstockarna som stör fall mig. Folk får trängas inne i matbutiker (bland många äldre) men en fotbollsarena får inte släppa in en tredjedel av kapaciteten och ge alla åskådare en kvadratmeters svängrum. Och restauranger får ta in 100 pers, men det är strängt förbjudet att låta en artist spela för samma skara människor.

Staten håller på att döda idrotts- och kulturlivet i Sverige, och jag tror inte att folk förstår hur långtgående konsekvenser det kommer att få.
Exakt! Tack!
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Såklart inte alla, då är det ingen mening att köra några bussar/tunnelbana, utan att de som kan undvika kollektivtrafiken ska göra det... genom att t ex jobba hemma, cykla, ta bilen etc.

I Stockholm är avstånden alldeles för långa många gånger för att promenera eller cykla. Och långt ifrån alla har bil, därtill att många arbetsgivare inte tillåter hemarbete hela tiden.
Så ja, kaos är att vänta när skolorna börjar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Vi ser ju nu en oroväckande ökning av Corona sjuka...inte minst här nere i Skåne, så att ens ta en diskussion om att öppna upp ytterligare är i min värld högst olämpligt !

Vi måste helt enkelt avvakta och se hur hösten artar alternativt urartar sig...

Sätt Skåne i karantän och öppna Stockholms arenor ;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Att helt undvika kollektivtrafiken är ju inte ens möjligt för alla så det är ju knappast konstigt att folk inte gör det.
Fler skulle vara villiga att ta bilen, vi t ex. Men sen mars så har vi stor inkomstbortfall och att ta bilen för att lätta för SL skulle kosta oss ca 100 spänn per dag, minst i trängselskatt och P-avgift.

Politikerna har sagt bestämt nej till att ta bort trängselskatten under en begränsad tid. Ja men då tar vi bussen och t-banan istället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp